Telefoni

Vi er overgået til ny netudbyder Fiberby.dk d. 31. maj 2016. Ligeledes er vores telefoncentral blevet nedlagt. Ønsker du fastnettlf. skal du tage fat i TDC.

I forbindelse med etableringen af nyt netværk med Fiberby, ophører vores aftale med Cirque den 31. maj. 2016. Omlægningen betyder også, at vi nedlægger vores eksisterende telefoncentral, så der ikke længere er mulighed for at fortsætte fastnettelefoniabonnementet hos Cirque.

Ønsker du fortsat en telefon, der er tilsluttet via kabel i væggen, kan du vælge en af de følgende to løsninger. I begge løsninger kan du beholde dit eksisterende telefonnummer:

1. IP-telefon (internet forbundet telefon)

Hvis du ønsker at få en iP-telefon, skal du selv sørge for at finde en udbyder (f.eks. www.fonet.dk, www.bolignet.dk eller www.tellio.dk, www.mifon.dk) Vi har ingen anbefalinger af, hvem der er bedst, så det er dit valg.

Vær opmærksom på, at det er nødvendigt at have en internetopkobling for at få ip-telefoni. Hvis du ikke har internetforbindelse, kan du få internet ved Fiberby eller du kan vælge løsning 2.

2. Kobbernet forbundet telefon

Hvis du ønsker at få en telefon gennem det "gamle" telefonstik i lejligheden, skal du hurtigst muligt henvende dig til en udbyder, der kan levere kobbernet-telefoni til dig. Det kan f.eks. være TDC, hvor du kan tegne et nyt abonnement (kundeservice: 7070 3111 eller https://yousee.dk/fastnet/overblik.aspx

Her får du muligvis en udgift til en montør. Den udgift dækker teleudvalget ikke.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at skrive til os teleudvalget@hvidested.dk